Vår app rankas i topp i Europa
PiteEnergis app placerade sig på delad sjunde plats när mer än 250 energiappar i Europa jämfördes, i LCP Deltas stora undersökning. Undersökningen visade bland annat att i en bra energiapp behöver det finnas möjligheter för kunden att anpassa appen utifrån sina egna behov, att appen bidrar till att ge kunden god insikt och förståelse för sin energianvändning samt funktioner för smart styrning i hemmet.
Viktigt för appens ranking var också hur stor andel av energibolagets kunder som regelbundet använder appen och därför vill vi också passa på att rikta ett stort tack till våra kunder, då drygt 63% av våra privatkunder använder appen i dagsläget.
Att vi som energibolag har en app som hjälper våra kunder att skapa förståelse för den egna energianvändningen är en viktig del för att vi tillsammans ska lyckas i den stora energiomställningen. Därför arbetar vi på PiteEnergi hårt för att vår app ska ge våra kunder kontroll på sin energianvändning, sina kostnader och sin miljöpåverkan. För oss är hållbarhet en självklarhet och med appen vi vill göra det enkelt för kunderna att bli smartare energianvändare.
– Det känns riktigt bra att appen placerade sig så högt i denna omfattande undersökning. Vi visste sedan tidigare att många av våra kunder använder vår app och att många upplever en bättre förståelse för sin energianvändning och sina kostnader, efter att de börjat använda appen. Men att vara på delad sjunde plats när mer än 250 energiappar i Europa jämförs känns ju fantastiskt inspirerande, säger Björn Lavander, kommunikatör PiteEnergi.
Här hittar du mer information om vår app.
Tips! Allra mest nytta får du av appen om du dessutom tecknar vårt Rörliga Timavtal som ger dig möjlighet att optimera din energianvändning genom att styra användningen till de timmar på dygnet när förutsättningarna är som bäst. På så sätt blir din miljöpåverkan mindre och kostnaderna lägre.
LCP Delta är en av Europas ledande aktörer inom forskning och analys kopplat till företag som verkar i den gröna energiomställningen. Deras mål är att möjliggöra en bättre och snabbare energiomställning för alla genom att stödja energisektorn att driva omställningen. I undersökningen analyserades över 250 appar från hela Europa och PiteEnergis app placerade sig på en delad sjunde plats vilket vi är mycket stolta över. Hela LCP Deltas undersökning hittar du här.
Undersökningen visade på fyra genomgående teman som behövs för att skapa en fantastisk energiapp.
- Skapa kontakt. En energiapp behöver fin logik som enkelt skapar intresse hos kunderna
- Utveckla innehåll och funktionalitet som möjliggör en skräddarsydd kundupplevelse
- Forma framtiden. Att ge kunderna insikter kring energi spelar en avgörande roll för efterfrågan på grön teknik och nya energitjänster
- Bidra till handling. Att förenkla för kunderna att kunna vidta positiva åtgärder i sin energianvändning