Tack till våra kunder
Vi är tacksamma, stolta och otroligt ödmjuka över resultatet av årets kundundersökning. Ett NKI (nöjd-kund-index) som ökat från 78 till 80, placerar oss i energibranschens topp och visar att vi har ett stort förtroende hos våra kunder.
Kundundersökningen genomfördes under hösten för fjärde gången tillsammans med en oberoende tredje part, Origo Group, som under november månad kontaktade våra kunder som fick svara på frågor om upplevelsen av att vara kund hos oss. Både privat- och företagskunder deltog i undersökningen. Undersökningen visar på generellt höga betyg inom samtliga områden med styrkor i bemötande, tillgänglighet och engagemang.
Kundundersökningen är ett viktigt verktyg i vår strävan att fortsätta utvecklas och bli ännu bättre. Som extra viktiga saker att bibehålla och utveckla nämnde våra kunder bland annat drift- och leveranssäkerhet, tillgänglighet, miljö och hållbarhet samt digital utveckling.
– Vi är otroligt stolta över resultatet i kundundersökningen och vi kommer att fortsätta prioritera att ha stabil drift- och leveranssäkerhet, samt fortsätta arbeta med kundupplevelsen med målet att göra det så enkelt och smidigt som möjligt för våra kunder. Vi vill fortsätta förtjäna höga betyg, säger Björn Lavander, marknadskommunikatör.
Vårt mål är att våra kunder ska få en bra upplevelse oavsett vilket ärende de har, eller vilken del av organisationen man är i kontakt med. Ett viktigt steg i den digitala utvecklingen de senaste åren har varit den mobilapp som vi lanserade under fjolåret.
– Satsningen på vår app har tagits emot väldigt positivt av våra kunder och sedan lanseringen i februari 2021 använder nu nästan hälften av våra kunder appen regelbundet. Appen är en viktig del av helheten och har helt klart bidragit till att vårt NKI har ökat från 78 till 80. Att ökningen dessutom sker i en tid där förtroendet för branschen som helhet sjunker (enligt Svenskt Kvalitetsindex) gör oss extra stolta, avslutar Björn Lavander.