Hoppa till innehållet
Publicerad: 4 december, 2024

Rekordhögt resultat när kunderna sätter betyg på PiteEnergi

Gruppbild på från vänster Ove Johansson, Ella Wikström, Jimmy Berggren, Olle Bergvall, Lina Stridsman och Martin Carlsson
Medarbetare från vänster: Ove Johansson, Ella Wikström, Jimmy Berggren, Olle Bergvall, Lina Stridsman och Martin Carlsson
Kundundersökningen 2024

Efter att ha tagit emot resultatet från årets kundundersökning känner vi både tacksamhet och stolthet. Vårt NKI (nöjd kundindex) har ökat från 80 till 81, vilket placerar oss i energibranschens topp och visar på det stora förtroende vi har bland våra kunder. Undersökningen gav oss flera positiva insikter och många kunder lyfte fram företagets starka lokala förankring och trevliga bemötande.

Kundundersökningen genomfördes för femte gången tillsammans med en oberoende tredje part, Origo Group, som under november månad kontaktade våra kunder som fick svara på frågor om hur de upplever oss.

Kundundersökningen är ett viktigt verktyg i vår strävan att fortsätta utvecklas och bli ännu bättre. Undersökningen visar att kunderna uppskattar vårt bidrag till lokalsamhället och särskilt satsningarna på föreningsliv samt vårt gedigna hållbarhetsarbete. Ett återkommande tema är kundernas stolthet över att välja en leverantör som stöttar lokalsamhället och arbetar för en grönare framtid.

– Vi är otroligt glada över att våra kunder värdesätter våra lokala satsningar och vårt bemötande. Kundernas feedback hjälper oss att bli ännu bättre och fortsätta skapa värde och nytta både för våra kunder och samhället i stort. Att ökningen av NKI dessutom sker i en tid där förtroendet för branschen som helhet sjunker (enligt Svenskt Kvalitetsindex) gör oss extra stolta, säger Anders Ådemo, marknadschef.

Nyckelinsikter från kundundersökningen är att drift- och leveranssäkerhet, kundservice och vår förmåga att skapa värde för lokalsamhället fortsatt är våra styrkor och extra viktiga områden att bibehålla och fortsätta utveckla. Samtidigt arbetar vi aktivt med att stärka områden som hållbarhet och digitala verktyg för att möta kundernas förväntningar.

Vårt mål är att alla våra kunder ska få en bra upplevelse oavsett vilket ärende de har, eller vilken del av organisationen de är i kontakt med. Stort tack till alla kunder som deltog i kundundersökningen och till alla engagerade medarbetare som bidrar till det fina resultatet.

Personalbild Personalbild

Kontakta oss

Vi har öppet alla vardagar kl. 7.00-16.00

Dela  Dela på Facebook Dela på Likedin

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med de senaste nyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.
Anmäl dig