Hoppa till innehållet
Publicerad: 12 oktober, 2023

PiteEnergi förlänger aldrig elavtal utan kundens medgivande

Annica Pettersson och Johan Engström jobbar båda på Kundservice och hjälper dagligen kunder med val av elavtal

Hos Konsumentverket ökar antalet klagomål gällande avtalsförlängningar. Många kunder upplever att de inte fått någon information eller påminnelse om att elavtalet kommer att förlängas om man inte aktivt väljer ett annat alternativ. PiteEnergi förlänger aldrig elavtal utan kundens medgivande.

När prisnivåerna på fasta elavtal gick upp drabbades många kunder av kraftigt ökade kostnader, framförallt kunder med leverantörer som använder sig av automatisk avtalsförlängning. Klagomål riktade mot företag som använder sig av dessa metoder ökar nu kraftigt, vilket fått Konkurrensverket och Energimarknadsinspektionen att öka granskningen av elhandelsbolagens hantering av avtalsförlängning.

– Att använda sig av automatisk avtalsförlängning matchar inte med vårt varumärke. För oss är det viktigt att ha goda relationer med våra kunder och där är trovärdiga affärsmodeller och schyssta villkor en väldigt viktig del. Vi jobbar aktivt med att kontakta våra kunder som har avtal som löper ut, för att ge rådgivning till rätt elavtal, säger Anders Ådemo, marknadschef PiteEnergi.

Personalbild Personalbild

Kontakta oss

Vi har öppet alla vardagar kl. 7.00-16.00

Dela  Dela på Facebook Dela på Likedin

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med senaste nytt från PiteEnergi,
registrera din e-postadress på länken nedan.
Anmäl dig