PiteEnergi förlänger aldrig elavtal utan kundens medgivande
Hos Konsumentverket ökar antalet klagomål gällande avtalsförlängningar. Många kunder upplever att de inte fått någon information eller påminnelse om att elavtalet kommer att förlängas om man inte aktivt väljer ett annat alternativ. PiteEnergi förlänger aldrig elavtal utan kundens medgivande.
När prisnivåerna på fasta elavtal gick upp drabbades många kunder av kraftigt ökade kostnader, framförallt kunder med leverantörer som använder sig av automatisk avtalsförlängning. Klagomål riktade mot företag som använder sig av dessa metoder ökar nu kraftigt, vilket fått Konkurrensverket och Energimarknadsinspektionen att öka granskningen av elhandelsbolagens hantering av avtalsförlängning.
– Att använda sig av automatisk avtalsförlängning matchar inte med vårt varumärke. För oss är det viktigt att ha goda relationer med våra kunder och där är trovärdiga affärsmodeller och schyssta villkor en väldigt viktig del. Vi jobbar aktivt med att kontakta våra kunder som har avtal som löper ut, för att ge rådgivning till rätt elavtal, säger Anders Ådemo, marknadschef PiteEnergi.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
registrera din e-postadress på länken nedan.