Hoppa till innehållet

Dina rättigheter

Vi vill att du som kund ska känna dig trygg och nöjd med oss och vårt mål är att leverera tjänster, produkter och service av högsta kvalitet. Berätta gärna varför du inte är nöjd, din åsikt är viktig för oss!

Så här behandlar vi dina personuppgifter.

Om du inte är nöjd, har synpunkter eller klagomål är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice, i de allra flesta fall kan vi lösa problemet tillsammans. Om du ändå inte blir nöjd och/eller känner dig missnöjd över hur vi hanterat ditt ärende, så ska du givetvis få framföra din åsikt vidare. Här finns bra information om var du då kan vända dig:

Kommunala konsumentvägledare
Kommunen bistår i regel med rådgivare som är kostnadsfria, opartiska och kan ge dig råd.. Du kan ringa eller maila till din kommun för att få kontakt med konsumentvägledaren. Bor du i Piteå kan du hitta mer information på kommunens hemsida.

Kommunala energi- och klimatrådgivare
Hos din kommun kan du få oberoende energi- och klimatrådgivning. På Energimyndighetens hemsida kan du läsa mer om energi- och klimatrådgivning där du också hittar kontaktuppgifter till din kommuns energi- och klimatrådgivare. Rådgivningen är gratis och opartisk.

Konsumenternas Energimarknadsbyrå
Sveriges gemensamma kontaktpunkt där konsumenter kan få tillgång till all nödvändig information om sina rättigheter och tillgängliga kontaktvägar för tvistlösning i händelse av en tvist.
www.energimarknadsbyran.se

Allmänna reklamationsnämnden
Till Allmänna Reklamationsnämnden kan du vända dig för hjälp i olika konsumenttvister. Myndigheten har som huvudsaklig uppgift att opartiskt – och utan avgift för parterna – pröva konsumenttvister. Anmälan kan göras av en enskild konsument som har en tvist med en näringsidkare om köp av en vara, tjänst eller annan nyttighet.
ARN
Box 174
101 23 Stockholm 
www.arn.se

Energimarknadsinspektionen
En tillsynsmyndighet som ser till att elmarknaden fungerar så bra som möjligt. De arbetar för att stärka energikundernas ställning och strävar efter att marknaderna för el, fjärrvärme och naturgas ska fungera så bra som möjligt. Det ska finnas konkurrens, kunderna ska betala skäliga avgifter och avbrotten ska vara så få som möjligt. De är också ansvariga för elpriskollen.se som hjälper Sveriges elkunder att välja elhandelsföretag.
www.ei.se

Jämförelseverktyg

Du har möjlighet att byta elleverantör. Det är du som elanvändare som ska göra ett aktivt val av elavtal. För att kunna fatta ett välinformerat beslut kan du använda dig av jämförelseverktyget Elpriskollen. Elpriskollen är ett oberoende jämförelseverktyg för avtal om leverans av el och tillhandahålls av Energimarknadsinspektionen. På Elpriskollen kan du enkelt jämföra priser och villkor för olika elavtal.

Ångerrätt

Efter att vi har skickat en avtalsbekräftelse till dig har du alltid 14 dagars ångerrätt. För att nyttja ångerrätten, så använder du denna blankett eller kontaktar vår kundservice. Mer information om distansavtalslagen hittar du på konsumentverkets webbsida här.

Dina rättigheter som konsument kan du läsa mer om här.

Personalbild Personalbild

Kontakta oss

Vi har öppet alla vardagar kl. 7.00-16.00

Dela  Dela på Facebook Dela på Likedin

Nya Mina sidor

Med mina sidor får du koll på din användning.
Till mina sidor